Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz

en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar

te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: MJ VISSER

BIG-registraties: 09057134625

Basisopleiding: Universitair/ GZ-opleiding

AGB-code persoonlijk: 94009661

Praktijk informatie 1

Naam Praktijk of Handelsnaam: FRŸ Psychologie & Coaching

E-mailadres: FRYpsychologie@outlook.com

KvK nummer: 63406322

Website: FRYpsyh

AGB-code praktijk: 94062110

1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens

hieronder in:

FRY Psychologie & Coaching

Legeloane 3

9284 XN

Augustinusga

2. Biedt zorg aan in

Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in

generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het

Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.

2a.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.

de generalistische basis-ggz

2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en

coördinerende rol als volgt in:

Via Psychocare is de indicatie en coordinatie geregeld.

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type

klachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw

cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,

betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:

Met name werknemerszorg momenteel. Clientpopulatie via Psychocare aangeleverd die via o.a.

Arbodiensten clienten aanleveren i.v.m. terugkeer naar werk. Mijn expertise is onderliggend trauma,

(c)ptss.

De visie is dat arbeid bij gezond functioneren behoort en dat ieder mens beschikt over de

mogelijkheid tot herstel.

3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn

Angststoornissen

Depressieve stemmingsstoornissen

Neurocognitieve stoornissen

Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen

Persoonlijkheidsstoornissen

Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen

Trauma en stress gerelateerde stoornissen

Voedings- en eetstoornissen

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Regiebehandelaar 1

Naam: M.J. Visser

BIG-registratienummer: 09057134625

Medebehandelaar 1

Naam: W.Kooistra-de Vries

BIG-registratienummer: 09935941325

Specifieke deskundigheid: zwangerschapsproblematiek, ptss

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Collegapsychologen en -psychotherapeuten

ggz-instellingen

Zorggroep(en)

Anders: Via Psychocare is intervisie en collegiaal overleg een mogelijkheid.

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met

(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

Wendy Kooistra- de Vries 09935941325

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,

tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Bij diagnostische vraagstukken, doorverwijzing, consultatie, ziekte

5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst

of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):

ggz-crisisdienst, huisartsenpost, spoedeisende hulp

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: Dit m.i. niet nodig is. Crisogene clienten zal ik niet aannemen

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende

zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

Wendy Kooistra- de Vries 09935941325

Verder het lerend netwerk van Kwadrant en Psychocare

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

Regelmatig intervisie, laagdrempelig overleg, consultatie

Ik ga bovendien regelmatig naar symposia en volg scholingen.

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?

Nee

7. Behandeltarieven:

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of

branche/beroepsvereniging:

Intervisie

Bij- en nascholing

De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op

www.ggzkwaliteitsstatuut.nl

Organisatie van de zorg

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij

(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

NIP

LVVP

Link naar website:

nip.nl

Welkom bij de landelijke vereniging van vrijgevestigde psychologen & psychotherapeuten | LVVP

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar:

W. Kooistra- de Vries, 09935941325

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens

overlijden of andere calamiteiten:

Ja

II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link

of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

Link naar wachttijden voor intake en behandeling: 

Actueel op de website.

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische

aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):

Alle communicatie verloopt via mij.

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of

terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend

aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:

Ja

13. Behandeling en begeleiding

13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam

en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):

Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een

afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),

tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met

toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik

doe dat als volgt:

Door goed te communiceren afgestemd op de cliënt.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord

(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

Eindevaluatie.

Tussentijds monitor je vanzelfsprekend voortdurend of de voortgang goed is.

Via Psychocare is dit ingeregeld in het EPD.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of

medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als

standaardperiode hanteer ik hiervoor:

Halverwege de behandeling en aan einde

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

Aan einde door de bij intake gemelde klachten na te gaan of deze nog spelen.

Bij het zzp-werk wordt de verplichte cliënttevredenheid gemeten.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en

begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:

Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een

afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:

Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik

informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde

resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:

Ja

Omgang met cliëntgegevens

15. Omgang met cliëntgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling

betrokken professionals:

Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe

geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en

huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),

het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij

materiële controle):

Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn

zorgverzekeraar/NZa:

Ja

III. Ondertekening

Naam: M.J. Visser

Plaats: Augustinusga

Datum: 4-7-2025

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,

handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut

naar waarheid heb ingevuld:

Ja