Klachtenregeling
KLACHTENPROCEDURE
FRӰ Psychologie & Coaching hecht veel waarde aan uw tevredenheid met uw psycholoog en de geleverde behandeling.
Indien u ontevreden bent over uw begeleiding of behandelaar, kunt u gebruikmaken van onze klachtenprocedure. FRӰ Psychologie & Coaching streeft ernaar de dienstverlening, behandeling en nazorg zo goed mogelijk af te stemmen op uw individuele wensen en verwachtingen. Mocht er desondanks een klacht ontstaan over de dienstverlening, dan biedt FRӰ Psychologie & Coaching u middels onderstaande procedure de mogelijkheid deze kenbaar te maken.
1. Bespreken van uw klacht
FRӰ Psychologie & Coaching adviseert u in eerste instantie om uw klacht rechtstreeks te bespreken met uw behandelaar. In veel gevallen kunnen misverstanden of communicatieproblemen door een direct gesprek worden opgelost.
2. Indienen van een klacht
Indien het niet lukt om gezamenlijk tot een oplossing te komen, kunt u een formele klacht indienen bij FRӰ Psychologie & Coaching. U kunt uw klacht per e-mail sturen naar FRYpsychologie@outlook.com. Uw klacht wordt binnen twee weken na ontvangst afgehandeld.
3. Bezwaar tegen de uitkomst
Indien u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht, heeft u binnen twee weken na ontvangst van het besluit de mogelijkheid om schriftelijk bezwaar in te dienen bij FRӰ Psychologie & Coaching. U wordt vervolgens uitgenodigd om uw bezwaar mondeling toe te lichten.
4. Externe bemiddeling
FRӰ Psychologie & Coaching is aangesloten bij de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten. De klachtenregeling is hier ook ondergebracht. Wanneer uw klacht naar uw mening niet afdoende is behandeld, kunt u zich wenden tot de klachtencommissie van de beroepsvereniging LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychotherapeuten) voor bemiddeling.
Meer informatie over de klachtenregeling van de LVVP vindt u hier:
https://lvvp.info/voor-cliente...
5. Vereisten voor het indienen van een klacht
Een formele klacht dient de volgende gegevens te bevatten:
- Naam, adres en woonplaats van de klager
- Naam, voorletters en adres/werkadres van de aangeklaagde
- Een beknopte omschrijving van de klacht, voorzien van relevante data, feiten en omstandigheden waarop de klacht is gebaseerd
- Uw handtekening